Klacht indienen
Heb je een klacht? Wij willen de beste zorg voor je kind. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over de manier waarop er met jou of je kind is omgegaan. We vragen je om dit eerst kenbaar te maken bij je contactpersoon van het CJG. We proberen je klacht samen in een vroeg stadium op te lossen.
Je klacht indienen bij de klachtencommissie
Heb je de klacht met ons gesproken en is het nog niet opgelost? Dan kun je een klacht indienen bij de klachtencommissie. De klachtencommissie is onafhankelijk. Stuur hiervoor een brief naar:
CJG Drimmelen Geertruidenberg Postbus 190 4940 AD Raamsdonksveer |
Hoe gaat de procedure verder?
Als de klachtencommissie je klacht in behandeling neemt, kijken we eerst of we via een bemiddelingsgesprek tot een oplossing kunnen komen. Is dit niet mogelijk dan krijg je een uitnodiging voor een besloten gesprek (hoorzitting). Tijdens dit gesprek mag je jouw klacht toelichten. De medewerker van het CJG is ook aanwezig om zijn of haar toelichting te geven.
Niet tevreden? Ga dan naar de Nationale Ombudsman
Wij gaan ervan uit dat je klacht naar wens wordt afgehandeld. Ben je niet tevreden? Dan kun je je klacht indienen bij de Nationale Ombudsman. De Nationale Ombudsman neemt een klacht pas in behandeling als alle vorige stappen zijn doorlopen. Kijk voor het indienen van een klacht op www.nationaleombudsman.nl.
Vertrouwenspersoon
Met vragen, klachten of advies kun je gratis terecht bij een onafhankelijke vertrouwenspersoon van Zorgbelang Brabant | Zeeland. De vertrouwenspersoon heeft als taak ouders en jeugdigen te ondersteunen. Zorgbelang Brabant | Zeeland werkt hierin samen met het AKJ. Kijk voor meer informatie op www.zorgbelang-brabant.nl.
Heb je vragen?
Heb je vragen? Neem dan contact op met je contactpersoon van het CJG.