Home / Over het CJG / Klacht indienen

Klacht indienen

Heb je een klacht? Wij willen de beste zorg voor je kind. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over de manier waarop er met jou of je kind is omgegaan. We vragen je om dit eerst kenbaar te maken bij je contactpersoon van het CJG. We proberen je klacht samen in een vroeg stadium op te lossen.

Je klacht indienen bij de klachtencommissie

Heb je de klacht met ons gesproken en is het nog niet opgelost? Dan kun je een klacht indienen bij het CJG. We kijken altijd eerst of het mogelijk is om via een bemiddelingsgesprek tot een oplossing te komen. Is dit niet mogelijk dan wordt je klacht doorgestuurd naar de klachtencommissie. De klachtencommissie is onafhankelijk. Van belang is dat de klacht op papier staat. De klacht kan gestuurd worden naar:

CJG Drimmelen Geertruidenberg
Postbus 190                                               
4940 AD Raamsdonksveer

Waar moet de klacht aan voldoen?

Voor het schrijven van een klacht gelden een aantal spelregels:

  • De klacht gaat over een gebeurtenis of het gedrag richting de klager
  • De gebeurtenis of het gedrag heeft niet langer dan een jaar geleden plaatsgevonden;
  • Beschrijf het gedrag waarover de klacht gaat;
  • Onderteken de klacht;
  • Vermeld verder:
    - naam en adres;
    - de datum waarop je de klacht schrijft.

Hoe gaat de procedure verder?

De klachtencommissie neemt contact met je op voor het vervolg. Je ontvangt een uitnodiging voor een gesprek waarbij jij jouw klacht kunt toelichten. De medewerker van het CJG is ook aanwezig om zijn of haar toelichting te geven. De klachtencommissie neemt binnen 10 weken een beslissing over de klacht . Deze beslissing ontvang je ook per brief.

Niet tevreden? Ga dan naar de Nationale Ombudsman

Wij gaan ervan uit dat je klacht naar wens wordt afgehandeld. Ben je niet tevreden?  Dan kun je je klacht indienen bij de Nationale Ombudsman. De Nationale Ombudsman neemt een klacht pas in behandeling als alle vorige stappen zijn doorlopen. Kijk voor het indienen van een klacht op www.nationaleombudsman.nl.

Vertrouwenspersoon

Met vragen, klachten of advies kun je gratis terecht bij een onafhankelijke vertrouwenspersoon van Zorgbelang Brabant | Zeeland. De vertrouwenspersoon heeft als taak ouders en jeugdigen te ondersteunen. Zorgbelang Brabant | Zeeland werkt hierin samen met het AKJ. Kijk voor meer informatie op www.zorgbelang-brabant.nl.

Heb je vragen?

Heb je vragen? Neem dan contact op met je contactpersoon van het CJG.

Deel op:

SKJ / Beroepscode / Richtlijnen

SKJ-Beroepscode-Richtlijnen

Cliëntervaringsonderzoek

Heb je een klacht?

bel direct: 0162-690120

  • Het CJG gaat zorgvuldig om met de persoonsgegevens. Je vindt meer informatie hierover in onze privacyverklaring.